Til denne utstillingen har Azar Alsharif retusjert, manipulert og rekomponert eksisterende bilder før de har blitt reprodusert som fotogravure, silketrykk, digitaltrykk og skulpturer i ulike teknikker.
Dette prosjektet kommer ut fra Alsharifs generelle tilnærming til kunst, som er en personlig metode for å manipulere funnet materiale. Bøker, glansede magasin sider, bilder og tekst blir bilder og skulpturer bearbeidet i ulike teknikker. I sitt arbeid forsøker hun å bruke enkle bevegelser for å nærme seg spørsmål om verdi, og alternative opplevelser av de vante omgivelsene. Ofte inkluderer prosessen hennes resirkulering av tekst- og visuelt språk fra den kommersielle og urbane atmosfæren i tillegg til å komponere re-representasjoner av naturen og andre symboler på det ikke-kommersielle og det ikke-urbane.
Alsharif er utdannet fra Kunst- og designhøgskolen i Bergen. Tidligere utstillinger inkluderer No One Should Call You A Dreamer, Gallery F15, Eyes On Your Instruments, One Night Only, Reshuffling Forest (Hellebou Vol.3), Holodeck, CHROMA II, Volt, Vårutstillingen, Fotogalleriet, FLAG NEW YORK CITY, Performa 13, Tales of Quest, Telemark Kunstnersenter, Høstutstillingen. Statens 126. Kunstutstilling, Kunstnernes Hus, Whileaway, Kunsthall Oslo, Vevringutstillinga 14, Vevring og Entrée ved NADA NY. Separatutstillinger inkluderer Before You Can Read You Gotta Learn How To See for Galleri Fisk (2010), Knowledge Is Faithful for Rom 8 (2012), 7 Sonnets On Grace for Hovefestivalen (2012), All these shimmering things. They fade so quick, Gallery SPZ, Praha (2013). Everything is everything (…) False is also real, Gallery Blunk (2013) og The distant things (…) the close remote (…) the air is loaded, Entrée, Bergen (2013) og et offentlig verk bestilt av Statoil i Bergen som var ferdig i 2014.